Oryginalna strona colobot.cba.pl umarła, gdy cba.pl przestało oferować darmowy hosting. To jest statyczny mirror, pobrany w 2018. ~krzys_h
 
Polski Portal COLOBOTa
COLOBOT Polish Portal

Modyfikacje - Edycja obiektów - jak?!?!

adiblol - 31-07-2008, 20:39
Temat postu: Edycja obiektów - jak?!?!
W wątku o tytule "Colobot 2" ktoś przesłał screena który pojawia się po wybraniu pierwszego prototypu. Jednocześnie kolega powiedział mi, że edycja obiektów jest możliwa i że kiedyś stworzył np. robota który ładował baterie atomowe i potwierdził że to jest ten edytor.

Teraz jest pytanie: JAK SIĘ TYM NARZĘDZIEM POSŁUGIWAĆ ???
Próbowałem wpisywać np. AlienAnt czy też Mrówka ale nic z tego... niestety kontakt z kolegą jak narazie utracony.

Kolega mówił że robił to 2 lata temu czy później, więc może ten edytor nie działa na 1.9pl? Sprawdzałem też na 1.3 ale również nic sensownego się nie dzieje.

------------------------------------------------------------------------------
Jak wywołać edytor:

1. Wchodzimy w katalog misji (<katalog Colobota>\scene)
2. Kopiujemy scene100.txt do proto100.txt, scene101.txt do proto101.txt (w tym samym katalogu)
3. Odpalamy CoLoBoTa
4. Po pominięciu "reklam" i wybraniu gracza klikamy jakikolwiek dział (np. misje)
5. Wciskamy Ctrl+Break i wpisujemy kod "debugmode" naciskamy ENTER.
6. Klikamy Anuluj i widzimy po lewo od "Misje" przycisk "Prototypy" (w wersjach przed poziomów użytkownika jest po prawo)
7. Klikamy i wybieramy pierwszą planetę, pierwszą misje, uruchamiamy przyciskiem "Graj"
8. I naszym oczom ukazuje się mistyczny edytor :o (screen)

///Literówka - Abadon

Abadon - 12-08-2008, 09:47
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Jest to bardzo ciekawy edytor. Nie wiesz jak się tym posługiwać. Ja mogę więc ci trochę pomoc, jestem zwolennikiem gier o robotach min. np. Robot Arena 2 gdzie się buduje roboty i się nimi walczy. Zamieszczony w tym edytorze kwadracik gdzie występują litery z, x i y, są to najprawdopodobniej litery zaciągnięte z techniki konkretniej z rzutowania aksonometrycznego, czyli służą do tworzenia obiektów 3D. Przyciski te pomagają w tworzeniu robota. Przyciski P,R to może służą do prac "gdy robot ma ręce i nogi" więc do oglądania. Długi pasek to tam prawdopodobnie wpisujesz nazwę bota. cztery paski pod spodem służą do kodowania współrzędnych. np 4x itp. Paski tam gdzie pisze Load(ładować, nabijać, broń), Script(scenariusz!!!!!!!!??????????), Read(czytaj), Add(dodaj), Write(pisz), pewnie służą do nadawania kształtów bota. Jest jeszcze jedna ciekawostka, kiedyś zastanawiałem sie dlaczego w katalogu Colobota/diagram wszystkie roboty i inne rzeczy rozstawione są na tle Ziemi, odpowiedź prosta bo były tworzone w edytorze uruchamiając pierwszą misję po krokach jakich wcześniej opisałeś. Oczywiście to co napisałem nie jest sprawdzone bo mam wersję 1.9pl ale na rzut oka spotkałem się z podobnymi edytorami i programami.:);) Nie wiem czy jakoś ci pomogłem, ale kto pyta nie błądzi.;)

Abadon.

Abadon - 12-08-2008, 09:52
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Widziałem takiego dziwnego robota ale bez kolorow. To był chyba robot nurek z działem. Znalazłem coś takiego na youtube ale teraz chyba tego nie ma, tylko jest podobny filmik.:(
Abadon - 12-08-2008, 10:03
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
U mnie na Colobocie 1.9pl nie ma nawed notatnika o nazwie proto jest tylko perso.
adiblol - 19-08-2008, 10:56
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
bo te pliki proto musisz utworzyć (najlepiej skopiować z scenexxx). Pisałem o tym w pierwszym poście. co do nazwy bota to próbowałem wpisać np. AlienAnt ale nie wyszło. To może być jedynie edytor modeli a nie obiektów (oby tak nie było) i w to długie pole edycyjne trzeba wpisać nazwę pliku mod (tego nie próbowałem). Script to nie scenariusz lecz najprawdopodobniej program. Jeśli rozpracujemy ten edytor to możemy albo w łatwy sposób edytować modele albo stworzyć nowe obiekty (!!!) o jakich twórcom się nie śniło. Zastanawiam się nad stroną techniczną: w jaki sposób te obiekty mogą być zapisywane w exeku? Ten nurek z działem to mogło być po prostu działo na gąsienicach (rzadko lub nigdy występuje w grze, stąd pomyłka) a brak tekstury związany z niewypakowaniem pliku Colobot1.dat (przy działającym debugmode)
Abadon - 19-08-2008, 12:28
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Script to scenariusz(ang), może to program który służy to do wpisania w poradniku informacji o robocie. Wejdz do katalogu Colobota \Colobot PL\help\object i zobacz co tam się znajduje.;). A o tym nurku pewnie masz racje błąd ktoś nagrał płytając działem na gąsienicach w wodzie. Takie błedy się zdarzają. Mi tylko jeden się przytrafił, otuż wybudowałem kopalnie i z niej spadła mi ruda tytanu i koniec gry, ale zapewnie to było związane że zainstalowaniem z trudem tą grę (stara płyta, napęd CD(na DVD lepiej się instaluje)).
mac1e7 - 19-08-2008, 13:03
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
No ale dobra wracamy do tematu jak tym cholerstwem się obsługiwać :)
Abadon - 19-08-2008, 20:49
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Dzięki adiblol za wskazówkę.
colobotwymiata - 30-01-2009, 13:06
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
skąd wziąść ten edytor??


//Ooo moje stare konto :D

DeiDara - 30-01-2009, 13:12
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
omg:o
Deyes - 30-01-2009, 13:24
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
słuchaj colobotwymiata, zacznij czytać tematy od początku i uważnie, dobra?
adiblol - 30-01-2009, 16:10
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
instrukcja jest gdzieś na tym forum.
DeiDara - 30-01-2009, 17:21
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
adiblol nie spamuj ja tylko moge
COLOBOT - 30-01-2009, 21:28
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Cytat:
DeiDara napisał/a:
adiblol nie spamuj ja tylko moge

NASA cię do tego nie uprawnia. Nie SPAMój, nie pisz posta pod postem, nie odgrzebuj starych tematów. To takie moje małe ostrzeżenie.

colobotwymiata - 30-01-2009, 22:21
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
sorry jestem nowy :( i naprawde chciałbym wiedzieć. nie znam sie na wszystkim.
PS:Czy to jest w downloadzie?jak nie to dajcie link.


// Echh, to z czasów kiedy jeszcze byłem dzieckiem neo :mrgreen:

COLOBOT - 30-01-2009, 22:28
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Cytat:
colobotwymiata napisał/a:
sorry jestem nowy :( i naprawde chciałbym wiedzieć. nie znam sie na wszystkim.
PS:Czy to jest w downloadzie?jak nie to dajcie link.

To że jesteś nowy nie zwalnia cię od umiejętności czytania. Masz w pierwszym poście:
Cytat:
3. Odpalamy CoLoBoTa
4. Po pominięciu "reklam" i wybraniu gracza klikamy jakikolwiek dział (np. misje)
5. Wciskamy Ctrl+Break i wpisujemy kod "debugmode" naciskamy ENTER.
6. Klikamy Anuluj i widzimy po lewo od "Misje" przycisk "Prototypy" (w wersjach przed poziomów użytkowika jest po prawo)
7. Klikamy i wybieramy pierwszą planetę, pierwszą misje, uruchamiamy przyciskiem "Graj"
8. I naszym oczom ukazuje się mistyczny edytor smiley (screen)

Edytor jest już w grze!

DeiDara - 31-01-2009, 10:05
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Cytat:
COLOBOT napisał/a:
Cytat:
DeiDara napisał/a:
adiblol nie spamuj ja tylko moge

NASA cię do tego nie uprawnia. Nie SPAMój, nie pisz posta pod postem, nie odgrzebuj starych tematów. To takie moje małe ostrzeżenie.


Dobrze dobrze bardzo przepraszam panie B)

:( A moge mieć tą zgode od NASA??;)

Abadon - 31-01-2009, 12:02
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
O edytorze jest mowa na francuskim forum http://overstorm.dyndns.o...topic.php?t=563 (patrz 4 post w temacie, jest tam mowa o przyciskach X, Y, Z). Ktoś naprawde miał zapał do robienia Colobota 2.
COLOBOT - 31-01-2009, 16:05
Temat postu: RE: Edycja obiektów - jak?!?!
Mnie się wydaje, że to nie mowa o edytorze. Po przetłumaczeniu w google translate wychodzi, że to:
Cytat:
Detektor obiektu X, Y, Z: To czujnik specjalnie do wykrywania obiektu X lub Y (surowiec, składający się z baterii, etc ...) potrzebne do zbudowania bazy i robotów.

colobotwymiiata - 03-03-2009, 19:23

quote="COLOBOT"] A o tym nurku pewnie masz racje błąd ktoś nagrał płytając działem na gąsienicach w wodzie. Takie błedy się zdarzają.[/quote]

A działo by się nie rozwaliło w wodzie?

adiblol - 03-03-2009, 20:26

jak dopiszesz mu "magnifyDamage=0" lub kilkakrotnie wpiszesz kod addhusky to nie.
Abadon - 10-11-2009, 19:56

Wiem, wiem Bardzo stary temat... Przepraszam że odświerzam ale pewnie większość nowych userów nie wiedziało o istnieniu takiego tematu. Mam pytanie czy ktoś ma jakąś nową hipotezę jak edytować obiekty za pomocą tego czegoś?
adiblol - 10-11-2009, 21:07

Jeden link - wyraża więcej niż tysiąc słów :)

http://www.colobot.yoyo.p...topic.php?t=122

Abadon - 10-11-2009, 21:52

Ale gafa, zupełnie o tym zapomniałem. Dzięki adiblol!
Apropo mac1e7 miał świetne pomysły...


Powered by phpBB modified by Przemo & WRIM © 2003 phpBB Group